MUDr. Hana Mojžíšová

Články

Články o zdravém životním stylu

Nesprávné stravovací návyky, nedostatek pohybu a stres se podílí na celosvětovém nárůstu obezity, která zvyšuje nemocnost, úmrtnost a zhoršuje kvalitu života. Výživa přitom ovlivňuje zdraví dle odborníků ze 70%, proto má smysl se tímto faktem zabývat.

Jste na stránce: MUDr. Hana Mojžíšová / Články

zdravi-stihli.cz

Chcete poradit v oblasti výživy, úpravy hmotnosti (hubnutí / přibírání) a celkové změny životního stylu? Poradím vám praktické tipy a triky, jak zdravě zhubnout a jak si udržet štíhlost a zdraví si dlouhodobě. Více informací na webu www.zdravi-stihli.cz

Nedostatek proteinů v jídelníčku má za následek rapidní nárůst tělesného tuku

Strava většiny lidí obsahuje příliš sacharidů (pečiva, příloh), hodně tuku a často zejm. u žen nedostatek bílkovin - poté se většina kalorického příjmu ukládá ve formě tuku.

Přečíst článek

Dobromysl.cz: Recepty zdravé výživy: divotvorné saláty

Je vhodný čas na jarní zdravé večeře v podobě nejrůznějších salátů. Neměli bychom zapomínat, že k salátu či do salátu se jako příkrm hodí kombinovat bílkovinu, abychom dodali tělu nejen, co si žádá, ale navíc abychom neměli hlad. Bílkovina nejlépe ze všech živin sytí. Osvědčenou kombinací jsou např. tvarohové sýry- jako feta či lučina- nebo „česká verze“ balkánského sýra, kozí tvarohové sýry, zakysaná smetana, bílý jogurt.

Přečíst článek

Češi jedí málo ovoce a zeleniny, rakovina tlustého střeva je důkazem.

Doporučení Světové zdravotnické organizace (WHO) ohledně doporučovaného množství ovoce a zeleniny asi většina z nás ve svém jídelníčku nenajde. Je to věcí každého z nás, zda si čas na přípravu zeleniny ev. zkoušení nových receptů najdeme. Ovoce a zelenina  obsahuje kromě vitamínů a minerálů také tzv. fytochemické látky, které mají prevetivní účinek proti rakovině. Cenné tímto je např. brokolice, kapusta, rajčata, hroznové víno atd. Ovoce a zeleninu bychom měli konzumovat v poměru 1:2 ve prospěch zeleniny.

 

http://ona.idnes.cz/cesi-jedi-malo-ovoce-a-zeleniny-rakovina-tlusteho-streva-je-dukazem-1pe-/zdravi.aspx?c=A120119_083947_zdravi_pet

 

Dobromysl.cz: Recepty zdravé výživy: luštěniny pro začátečníky

Většina lidí se při nabídce luštěniny jako pokrmu upřímně otřese, povinně vydrží novoroční čočku (aby se v rodině držely peníze), možná někdy fazolovou polévku- a to je vše. Že by to byl důsledek bezmasých pondělků ve školní jídelně? Je to škoda, na trhu je velká nabídka nejrůznějších druhů luštěnin, které jdou chutně upravit modernějším způsobem než jsme zvyklí, a nejen jako samostatný pokrm, ale jako přídavek do zeleninových salátů, pomazánky, polévky, zavářky do zeleninových polévek, zeleninových směsí apod.

Přečíst článek

Detoxikační dieta - dobré úmysly s nebezpečným výsledkem

Je zajímavé, kolik lidí zejm. žen v dnešní době věří na zázraky v podobě nejrůznějších rychlých diet či detoxikačních programů. Krátkodobě jsou ochotny přetrpět cokoliv, jen když to bude rychlé a relativně bezbolestné tzn. bez nároků na čas, vlastní aktivitu, omezování apod.Co když to tentokrát bude to pravé? ...a žijí v bludném kruhu od diety k dietě.

www.novinky.cz/zena/zdravi/255934-detoxikacni-dieta-dobre-umysly-s-nebezpecnym-vysledkem.html?ref=ostatni-clanky

Gastronaut.cz: Zázrak jménem červená čočka

Při slově čočka se většině lidí vybaví slovo "nadýmání" a těm, co se často pohybují v kuchyni, i slovo "namáčení". To jsou dva hlavní argumenty proti čočce. Na druhou stranu je tato luštěnina cenným zdrojem rostlinných bílkovin, a tak by v našem jídelníčku rozhodně neměla chybět. Na našich facebookových stránkách nám paní Hana Mojžíšová připomněla, že na světě existuje jeden druh čočky, který je neuvěřitelně jednoduchý na přípravu a také velmi dobře chutná. Tato luštěnina je navíc šetrná k našim útrobám, takže je vhodná i pro děti.

Přečíst článek

Dobromysl.cz: Jistota zdravé výživy

Setkání s MUDr. Hanou Mojžíšovou, interní lékařkou a poradkyní v oblasti výživy a zdravého životního stylu, je příjemnou terapií i praktickou inspirací. Ve své praxi se obklopila profesionály, kteří to s výživovými trendy a prevencemi různých nemocí umí. Poslední dobou se zabývá zvláště začleněním většího množství zeleniny a luštěnin do osobního jídelníčku. Na našem webu najdete články s tématy Downova syndromu, autismu, epilepsie, dětské mozkové obrny aj., máte v tomto smyslu nějaká doporučení v oblasti výživy a zdravého životního stylu?

Přečíst článek

Dobromysl.cz: Recepty zdravé výživy: zimní polévky

Měli bychom jíst více zeleniny, ale jak ji upravovat? Se saláty nemá většina lidí problém, jenže syrová zelenina v zimě není našemu tělu moc příjemná a navíc řada druhů zeleniny není v zimě ani moc chutná. Co s tím? Polévky! Příjemně zahřejí a zasytí. Nemusíme zůstat jen u klasické bramboračky a masového vývaru. V řadě časopisů, i v restauracích, se množí nabídka krémových polévek: dýňová, brokolicová, pórková krémová, bramborový krém, kaštanová, celerová, mrkvová, špenátová… Využijeme sezónní zeleniny, která takto upravená dobře chutná a navíc je cenově dostupná opravdu pro každého. Abychom uchovali maximum výživově hodnotných látek v zelenině- zeleninu nekrájejme dlouho dopředu, vařme jen nezbytně dlouhou dobu a polévku nevařme do zásoby.

Přečíst článek

Svačiny - grafika

Ještě ke zmiňovaným svačinám, v graficky názorném schématu vidíte velké rozdíly v energetickém obsahu jednotlivých jídel. Všimněte si, že Caesar salát z Mc Donald´s mám jednou uveden E obsah asi 800 kJ podruhé 1260 kJ, rozdíl je daný použitou zálivkou. I drobnosti se počítají...

Přečíst článek

Citáty nejen o jídle

 

„Mnoho jídel způsobuje mnoho chorob“ Lucius Annaeus Seneca

 

„Jím proto, abych žil, nežiji proto, abych jedl.“ Sokrates

 

„Nechť je jídlo tvým lékem…..“ Hippokrates

 

„Kdo je umírněný v jídle je sám sobě lékařem.“ Latinské přísloví

 

„Chceš udržet své zdraví? Nejez do sytosti a nelekej se námahy.“ Hippokrates

 

„Být otylý není tělesná vlastnost – to je světový názor!“ Kurt Tucholsky

 

„Jedlík je člověk, který si kope hrob vlastními zuby.“ Aforismus - neznámý autor

 

„Hlad je nejlepší kuchař.“ Miguel Cervantes y Saavedra

 

„Ze všech lásek nejupřímnější je láska k jídlu!“ George Bernard Shaw

 

„Kanibalové jsou zlí lidé, kteří mají rádi lidi.“ … z Tichomoří

 

„Dobré zvyky se těžce nabývají, ale snadno se s nimi žije. Zlozvyky se snadno získávají, ale život s nimi je obtížný.“ Zig Ziglar

 

„Tělo nechť každodenní své hýbání má.“ Jan Amos Komenský

stránka:

Vytvoření webu a webdesign zajistila firma Clickmedia.
Web používá pro správu obsahu Redakční systém Clips ®

© MUDr. Hana Mojžíšová - specialistka na problematiku výživy, zdravého životního stylu a zdravého hubnutí |  Mapa webu | Mobil: +420 777 945 690

Partnerské weby: Cvičení pro zdraví — PhDr. Gabriela Firstová, Praha. Mgr. Erika Benická — psycholog, psychoterapeut. Výživový poradce Praha — MUDr. Hana Mojžíšová